zaterdag, januari 07, 2006

Anti-Shake vervolg

Ik was niet echt tevreden met het antwoord van KonicaMinolta, dus ik wederom een mailtje gestuurd.
Ben benieuwd hoe ze hier op reageren, want zoals al in de mail aan KonicaMinolta hieronder wordt uitgelegd:
ik kan me absoluut niet voorstellen dat een camera een beweging, van wie dan ook, kan opvangen.
Wordt dus waarschijnlijk vervolgd.


Goede middag dames/heren,

ik ben nog steeds niet overtuigd van uw Anti-Shake verhaal.
Op mijn digitale weblog:

http://jimsdigitalelog.blogspot.com/

heb ik er ook al iets over geschreven en dus al reacties op binnengekregen.
Misschien moet u daar eens een kijkje nemen.
Ook tijdens de diverse cursussen digitale fotografie en beeldbewerking
die ik in den lande geef, blijkt iedere keer weer dat opnames gemaakt met een langere sluitertijd
ALTIJD onscherpe opnames tot gevolg hebben.
De cursisten snappen pas na een uitleg over sluitertijden en diafragma's hoe opnames tot
stand komen. Ze begrijpen niet dat een camera een functie kan overnemen waardoor
onscherpte door beweging niet meer voorkomt.
En het lijkt mij ook een moeilijk verhaal, een camerachip die de beweging van de fotograaf
overneemt. (Wat nu als je de ziekte van Parkinson hebt, bijvoorbeeld?)
In het magazine Focus schrijft de testredacteur dat een opname gemaakt met een sluitertijd van een
1/8 sec. nog scherp overkomt. Is ie dat dan ook?(scherp, bedoel ik) Ik wil de opname wel eens op
100% op mijn beeldscherm zien. En ook bij zulke opnames heb je m.i. een statief nodig, of
een steuntje als een tafel of stoel o.i.d.
Kortom, ik twijfel ernstig aan de beweringen in uw advertenties.

Met vriendelijke groet,

Jim Moor